söndag 23 december 2007

musikbörsen

en bra sak med att gå omkring i en musikaffär är framförallt att det är fruktansvärt roligt att trycka lite på tangenterna och dra lite över strängarna. man ska lixom ta på allt. det är meningen.
en annan sak som är bra med att gå i musikaffär är att det känns som att man är bra på det här med musik. som att man tillhör musikerna på något sätt, och blir en av dom.
en tredje sak som är bra med musikaffärer är att det alltid finns massa snygga killar där. antingen de som jobbar där eller de som ska köpa något eller oxå de som bara går dit för att känna lite på gitarrerna. fantastiskt verkligen!

förut när ja va på Musikbörsen så kändes det så. alla ingredienser fanns med.
jag spelade lite, skakade på några ägg, tryckte på pianot lite gran å tittade vördnadsfullt med en blick fylld av längtan på de fina gitarrerna. sen drog ja lite över strängarna på de som ja tyckte var extra fina. så som man gör.
jag kände mig grym. jag kan spela musik, det är därför jag är här. gick runt där en stund och sög in.
å dessutom som grädde på moset så fans han ju där oxå. den blonda killen i kassan, med de fina tatueringarna och de glittriga, glada ögonen. tokigt fin. han log mot mig å sa hej. sen sa han god jul oxå.

är han kär i mig?

Inga kommentarer: