måndag 17 september 2007

den lille

jag är sjuk.
kanske halsfluss.
kanske hjärnhinneinflammation.
jag vet inte riktigt, men sjuk är jag!
fryser å har ont överallt. dessutom kittlas det i heeeeeeeela kroppen.
typiskt att det inte finns någon här som kan pyssla om mig.
krama mig lite, eller bara säga "stackars lille sötnossara, det är allt bra synd om dig."
det skulle ja gillat!
gärna lite thé på det oxå. eller varm choklad. fast då kan ja få (mer) slem i halsen. det vill ja inte.



tjoho!
helt plötsligt kom Sara å klappade mig på huvudet. frågade om ja vill ha thé. hon sa "hej din lille sjukis" å klapp, klapp på huvudet. underbart!
jag är inte ensam Frida!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh men sara! var du sjuk redan när jag var där eller kom det sen? då hade jag ju kunnat klappa dig på huvudet hur mycket som helst. Jag kanske var lite för självupptagen med egen sjukdom. LOVE

Anonym sa...

men älsklis! klart du inte är ensam. du har ju hur många som helst som bryr sig om dig. jag hade klappat dig på huvudet, gett dig ostbågar och bäddat ner dig om det bara inte var så sablarns långt emellan oss.
kyss