tisdag 27 maj 2008

semla

hetsät en semla så ska du se att det blir bättre.
eller?
mönstret känns bekant.

jag vill verkligen vara där. låt mig.
man måste våga för att vinna.
släpp in och försök förklara.
om jag lovar att stanna hela natten. och längre än så.
hålla om och säga att allt ska bli bra.
det kommer bli bra.

jag vill våga försöka.
utan att tränga mig på och vara i vägen.
känna efter. om jag klarar det.
faktiskt så tror jag att det mesta handlar om det just nu.
hur långt det kan gå. innan det blir stopp.
kanske är det så, att jag är feg. feg för att det ska bli sådär.

rädd för att någon ska ta all plats som finns. och sen lämna.
det blir så tomt då. fruktansvärt tomt. så tomt så ingenting annat får plats.
luften tar slut och alla byggnader rasar.
skrattar bäst som skrattar sist.
kanske är det så, att jag inte klarar det. inte än.

jag vill älska så benen viker sig. så magen skriker. så tungan knyter sig. så lungorna kollapsar. så hjärtat värker.

drama queen.

Inga kommentarer: