onsdag 10 oktober 2007

hösten

den tär på mig. försöker intala mig om att jag gillar alla fina färger. att sitta hemma med en god bok och en kopp thé. att gå på promenader å sparka på löven på marken. gosa in sig i mysiga halsdukar å vantar. blablablablabla...
jag hatar att frysa!
jag hatar att ja blir så trött!
jag hatar att all ork bara förvinner!
dessutom är jag ensam (ja inte ensam, ensam, men ni fattar vad ja menar)
det är inte bara det att ja inte orkar gå upp på morgonen, när ja väl är uppe orkar ja inte göra någonting. tänkte duscha idag. och igår. tänkte tvätta. hela förra veckan. tänkte skicka in papprerna. sen september.
sjukt oföretagsam.
jag bara sitter här i soffan. har lixom skaffat mig en plats. detta är mitt hörn. det är det främsta ja har åstakommit i mitt nya hem.

jag behöver något. frågan är bara vad. something that gets me going. eller nått.
ja försöker å försöker.

om tre veckor åker ja iaf till tunisien. det blir fint. då ska ja sola. suga in.

Inga kommentarer: