fredag 26 oktober 2007

en morgon i Köpenhamn

så tokigt det kan bli!
lite öl, lite dans, lite häng å så helt plötsligt står man där, i danmarks huvudstad å fattar ingenting!

på den traditionella norrlandsefterfesten hängde jag med en grabb i köket. vi drack sprit och pratade politik. killen va modde. råkade glida in på huruvida vi var bangers eller inte, å jag är fan inte det!
råkade sen säga att ja inte skulle banga att åka till Köpenhamn. inte han heller tydligen... han vägrade ge sig. jag vägrade ge mig. ingen gav sig när vi skakade hand. inte när vi tog på oss skorna i hallen. inte när vi väntade på bussen på möllan. inte när vi köpte snus på pressbyrån. inte när vi köpte biljetterna på tågstationen.
så helt plötsligt satt vi där på tåget. klockan var 05.20. å hipp som happ var vi i Köpenhamn!

det var mörkt i Danmark. vi gick nästan helt ensamma på ströget. ingenting var öppet. kallt var det oxå.
till slut öppnade iaf lite cafén, så vi gick in på ett trevligt och drack kaffe å åt varsin fralla med ost och sylt.
sen vandrade vi Köpenhamn runt, gick i affärer, tittade på arkitekturen, pratade om livet och hade det faktiskt väldigt fint!

trött som en plankstek måste jag nu gå å hämta min bil så att ja kan få sova sen å därefter köra till malmö med mina älskade vänner.
en lugn och fin kväll!
oh yeah!

Markus hette han, tror ja...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahah!!! du är fantastisk! jag vill också åka på spontanäventyr