fredag 8 februari 2008

nostalgi

dagen kantas av tillbakablickar.
det hörs på radion, det syns på nätet men framförallt så känns det innuti.
jag saknar det som varit.
jag älskar det som är, men jag saknar det andra.
också.

det är som att de samlar ihop sig. jag drömmer om dem på nätterna. och på dagarna?
get a grip honung!

kanske beror det på mitt flängande, kanske inte. men tror jag behöver något fast.
när jag kommer hem ska jag inte åka på länge.
förutom till farfar.
rota mig i marken.
fastna i livet.

kanske är jag rädd för vad som händer. med mig, med andra.
det är faktiskt ganska skrämmande att leva. man vet vad man har haft, vad man har men inte vad man kommer ha.
fast jag antar att det är just det som är att leva.
att våga leva.

kanske är jag bara brattig igen. otacksam. mycket vill ha mer.
men jag antar att det är just det som är att vara Sara.

nu åker jag till snön och tar reda på det.
tar reda på mig.

1 kommentar:

JOANNA sa...

vaddå ska du åka bort igen, Sara?