lördag 16 februari 2008

brattigheter

jag vet inte vad jag håller på med.
som om det fans något att klaga på.
som om det inte vore som det är. tiptop.
allt är perfekt.
och ändå.

vad sysslar jag med?

det är det bästa livet.
någonsin.

har ingen aning om vad det är som jag saknar.

jag hoppas att någon annan ska hitta det, ska komma på vad det är. hjälpa mig att ta reda på mig. men det verkar inte som att det kommer funka.
kanske borde jag ta tag i det.
kanske borde jag.

och fråga inte.
då rinner det över.
pinsamt att behöva gå iväg.
trodde det skulle bli bättre med miljöombyte. men vi jobbar tydligen inte så.
inte i mitt liv. inte ikväll.

förlåt mig.
det är fruktansvärt töntigt, jag vet.

men det är så det känns.
jag hoppas att det inte märks.
men jag antar att det ändå tillslut lyser igenom.
ikväll.

Thåström.

förlåt.

Inga kommentarer: