torsdag 1 januari 2009

här är det

kanske borde man ge någon form av krönika för året som gick.
kan väl mest säga att det var fint.
fantastiskt fint.
det var året då det löste sig.

sista terminen på genus.
åkte till Barcelona med Frida och till Fuerteventura med Lisa.
vi hade en kakfest i hemmet.
tog en sväng till Åre.
och jag gick till Madeleine.
Frida flyttade hem till mig.
jag blev Jämo på Smålands.
började få i mig lycka.
det tog ett tag. och Kira kom och hälsade på.
min dator dog och min tenta med den.
uppsatsen tog all tid.
men jag hann med en ny tattoo på vaden.
började på Lundagård och hyrde ut mig rum till Johanna.
åkte till Köpenhamn med de allra finaste.
sen fick jag bli danskommissarie på Smålands.
träffade mr Right och uppsatsen blev klar.

började jobba på Liseberg och flyttade in på Prinsgatan.
Cigarren blev mitt och Chefens ställe.
åkte till Hultsfred med jouren och sen till Roskilde med alldeles förträfflig människor.
jobbade, jobbade och jobbade.
fixade en Vad? innan jag åkte söderut.

kom hem och Shut up! drog igång. det var en fantastisk klubbhöst.
skolan tog fart och en galen Kanadensiska kom in i mitt liv.
insåg att jag skaffat mig en tjej. vi har numera delad ekonomi. och det är helt galet vad jag älskar henne. tusen miljoner.
ESF kom och gick och med det AFA sydhalland.
blev en fullfjädrad DJ.
vi blev med hundar och började spela bingo.
Smultronen växte och frodades. överallt kom det upp nya bär. vissa sötare än andra.
Sickan dök upp, rörde runt och gjorde mig yr.
hösten fylldes av små knytt som behövde kärlek. vi åkte till Österlen för att reda ut och trassla upp. kanske hjälpte det. vi var i alla fall tillsammans.
två månader utan alkohol. nästan i alla fall.
jag klippte mig och skaffade ett jobb.
fegade ur kärleken så jag åkte till Göteborg där jag inte varit på hela hösten.

och nu.
nu är jag glad och lycklig.
längtar hem till det fina, stora, vita och min familj.
det kommer bli ett fantastiskt 2009.

1 kommentar:

Anonym sa...

bästa nyårskrönikan! Hurra för sarathyra! Puss