onsdag 30 juli 2008

planerna

jävlar i mig vad jag ska göra det!
i morgon smäller det. ta mig tusan.

hösten kommer bli bra. jag förbereder mig.
längtar hem.
rummet. staden. lägenheten. finingarna.
snart är jag där. hos er. hos mig.

det är det gräset som spökar hela tiden.
skulle vilja vara lugn. och fantastiskt.
just nu är jag mest äcklig. och inte den bästa jag skulle kunna vara.
tids nog är jag dock där.
och det kommer inte bli vilken höst som helst.
nästan som förra gången. förra gången löven började falla. fast bättre. och större.
önskar det kunde vara mindre.
när jag vaknar.
som att börja om, fast komma tillbaka. fast allt är nytt.
mindre av det goda. mer av det goda.

när jag vaknar
the world is such a wonderful place

1 kommentar:

JOANNA sa...

Sara, min kära! Ikväll ses vi. Idag är jag alldeles övertygad om att allt blir bra. Det blir det.