måndag 16 juli 2007

måndag

idag är det bara ja å morfar.
trevlig stund vid middagsbordet.
lite krystat, men d funkade.
stoganof.
imon blir d lasagne.
ja lagar mat å han äter å säger; ja, d va ju gott d här!

idag har vart en trevlig dag faktiskt
solen har lyst hela dagen. mitt ansikte å mina armar har fått en del fräknar, resten av kroppen är dock å förblir vit. skulle behöva uppsöka ett solarie tror ja bestämt...
va å handlade förut å köpte massa bra saker. lunch å midda. för flera dagar. om inte morfar hade vart här skulle ja bara ätit d. men nu måste ja ju ta mitt ansvar för den gamle mannen å göda honom me god mat tills hans fru kommer tillbaka igen, för då blir d nämligen andra bullar-eller snarare inga bullar...
d borde d ju inte bli för mig heller å så då men... well...
Frida sa iaf förut att d syns-så ja får väl lita på henne.

frästen så åker ja härifrån lite tidigare, den 4e närmare bestämt. ska på kalas hos min nya kompis Cissi. en av Sluggos alingsåstjejer. kommer bli hur kul som helst!
har dessutom bokat tåget upp tillsthlm den 15e augusti. kommer oxå bli hur kul som helst!
herregud va skoj ja ska ha!
sen ska ja ju flytta in i min nya lägenhet därimellan oxå.
ojojoj...
somliga har d bra alltså!
eller...
tja, kommer få d bra iaf.
mamma säger att d kommer sluta göra ont i september-ja litar på henne!

Inga kommentarer: