onsdag 30 december 2009

det där 2009

ett långt år. de brukar vara det. ungefär lika långa i alla fall.
massa saker hände också. nedan följer en liten(?) summering.

jag började jobba på Smålands. fantastiskt, outhärdligt, stressigt, roligt, lärorikt och alldeles, alldeles underbart!
vi hade cirkusfest när Sara fyllde år och jag lockade håret med piprensare.
jag blev dödsförälskad. kär kär kär! i världens bästa människa dessutom.
Shut up! forsatte sprida 90tals musik i Lunds nattliv.
vi gick på Opera, Lisa flyttade in på 5an och jag till vardagsrummet.

jag kräktes och mådde illa. ända tills bara jag var kvar igen.
Thyra Skär föddes och blev tjenis med alla Skånes journalister.
det pyrde i grytorna på Smålle. hierarkier som omstrukturerades. människor som kom i kläm och andra som försökte rädda sitt. oavsett pris.
jag fick en ny psykis som sa att när sommaren börjar tar det slut.
Lisifix och Thyra Trollpacka turnerade land och rike runt ( Lund-Malmö) med sina DJ-skills.

David och Lina flyttade ut och vi höll auditions. hittade dock Johanna en kväll på Smålle. och det vill jag lova, det var mig ett bra hittande.
skriverierna fortsatte och vi jobbade på med alla förberedelser.
jag skrev mellan skuldror och skickade sms. lycklig och älskad.
sen åkte dom. min tjej. min chef. och det blev så konstigt, så konstigt.
sen fyllde vi år. och hade fest igen. så mycket folk som kom och firade.

vovvarna hälsade på och jag vet inte riktigt varför, men bloggen hamnade lite i andrahand. jobbet och förberedelserna tog massa, massa tid.
fröken Skär hade hektiska dagar och 5an fick en riktig hemmafru.
tillslut kom dagen. den efterlängtade.
tråkigt nog varade den inte så länge för alla. men en rekreationstrip till Helsinborg är fina grejer det med.
till slut kom jag ut. åkte till havet en hel del och Bo och Lynn gifte sig.

jag flyttade in hos Linus när leguanerna var på besök.
en gång till blev det konstigheter. tillståndsmyndigheten och socialtjänsten sa att personer som är olämpliga och har dåligt inflytande inte har på Smålands att göra. som tur är har jag världens bästa runt omkring. och andra fick vad de förtjänade.
det blev sommar och jag slutade äta piller.
vi åkte till landet och helt plötsligt stod hon där.
vi badade och badade. spelade musik i Malmö. gick på promenader. och njöt av lundalivet.

i juli åkte vi till kontinenten. festivalade, demonstrerade och pratade konstigt i några veckor.
kom hem och åkte till Samos med min fadersfamilj.
mer skriverier som tärde på oss båda.
mångas blickar riktades mot Fladden där vi återöppnade en fritidsgård. sen satte jag in en spiral och Ulla Nilsson kom hem igen.

sen slutade jag blogga helt ungefär. joabbde, jobbade, jobbade. planera, planerade, planerade. hatade allt vad liberal dagspress heter men älskade, älskade så mycket mer.
lade grogrunden till magkatarr och var nästan aldrig i mitt hem. umgicks dessutom på tok för lite med mina vänner under tiden.

sen tog jag tag i det igen. hänget och glädjen. (och bloggen) mycket mycket gladare och finare.
Queertopiafestivalen tog form och datum sattes.
Linus åkte till Gotland medan vi andra tittade på Glee.
alla skaffade barn, gifte sig och blev vuxna.
svininfluensan var den stora snackisen. somliga av oss tog vaccin. jag tog dessutom mot gula febern.

helt plötsligt var det dags att lämna 5an. the end of an era. men början på det nya.
pack, pack och flytt, flytt.
godis bakades, fest hölls och resa planerades.
Strössel städade lägenheten 14 gånger och jag och Hanne drack vin och tittade på.
Danmark blev en polisstat och vi flyttade tillslut hemifrån. Svanecrew 4-ever!
jag slutade på Smålands och åkte till Asien.

många saker slutar nu. har slutat nu.
men allt det viktigaste. det som betyder mest. det har vi alltid kvar.
tack för i år.
ni är underbara

nu åker jag snart till Sydamerika. sen vet ingen.
ingen alls faktiskt. det är ett spännande liv.

1 kommentar:

SaraLoella sa...

Åh, min älskade älskade tjej!