måndag 15 februari 2010

snabbturen

sa fort vi tagit oss genom detta lilla land.
idag aker vi ut. over gransen till Peru.
massa buss och massa ovning av min numera ganska ok spanska.
Linus har matt daligt av hojden igen sa jag har fatt ta over och fraga folk om vagen, om vi ar pa ratt buss, handla saker etc. ganska bra blir jag.
sen gor jag min laxa hela tiden ocksa. fast just nu lar jag mig mest att beratta om Nicaragua. ett samtalsamne som inte kommer upp alltfor ofta.

igar skull vi aka med ett tag. ett sadant som gar pa rals. men det var fullt fran Riobamba, sa da tog vi bussen till Alausi, for en liten tant sa att det skulle vara ledigt dar. men det var det minsan inte.
fast dar var det carnaval. det var fint det med.
folk sprayade skum, kastade mjol, agg och vatten. och allting var utblandat med olika farger. nar vi lyckades ta oss ifran carnavalens epicentrum sag vi ut som tva lila och grona degar. snyggt!
sen skulle vi vidare. men det var inte sa latt det heller. som tur var hittade jag en liten tant. eller det var egentligen hon som hittade mig. hon ledde oss till ratt vagkorsning en bit bort sa vi kom med ratt buss. hela tiden nar vi gick dar pa vagen kallade hon mig for señorita linda-vackra flicka. det tyckte iaf jag var helt ok!

Evelina kommer till Mancorá i morgon. det ar dar vi ska bo. sen kommer jesper och showan dit pa fredag. sa vi far en hel vecka vid havet. fett med nice. pa fredag nar de kommer blir det nog fest. med guacamole. och vin. forhoppningsvis. det ar namligen daligt med vin i dessadelar av kontinenten.

1 kommentar:

Tove sa...

Hej puss, nu har jag lagt upp lite bilds till dig på min bloggis. Jag längtar efter dig. Sara med, hon såg en tjej idag på athen som såg ut precis som du bakifrån tydligen och blev väldigt förvirrad.